به گزارش میراث آریا، این نمایشگاه با تمرکز بر توسعه تعاملات تجاری در قالب مدلهای B۲B (تجارت بین بنگاهی) و B۲C (تجارت مستقیم با مصرفکننده)، بستری برای فروش مستقیم و جذب سفارشهای تجاری فراهم میآورد.
فرزاد اوجانی، مدیرکل بازاریابی و تجاریسازی معاونت صنایع دستی گفت: با توجه به نزدیکی جغرافیایی ایران و سلیمانیه و کاهش هزینههای لجستیکی، این نمایشگاه فرصت مناسبی برای ایجاد بازار پایدار خواهد بود.
او افزود: حمایتهای دولتی شامل تأمین اسکان، اجاره فضا و غرفهسازی و ترانسفر برای شرکتکنندگان است و اولویت با فعالانی است که در قالب شرکتهای پشتیبان و زنجیرههای ارزش صنایع دستی فعالیت میکنند.
اوجانی تصریح کرد: این نمایشگاه به همت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه و با همکاری مسئولان شهر سلیمانیه برگزار میشود. در سال ۱۴۰۴، معاونت صنایع دستی تمرکز خود را بر گسترش بازارهای صادراتی در کشورهای همسایه، حاشیه خلیج فارس، دریای خزر و برخی کشورهای آسیایی قرار داده است.
مدیرکل بازاریابی و تجاریسازی معاونت صنایع دستی ادامه داد: اعزام هیئتهای تجاری به سه کشور هدف، جذب سرمایهگذاران و برنامهریزی برای نشستهای تخصصی B۲B و پذیرش هیئتهای تجاری از کشورهای هدف همزمان با برگزاری سی و هشتمین نمایشگاه ملی صنایع دستی بخشی از سیاستگذاریهای ما برای توسعه بازارهای صادراتی در سال جاری است.
او اظهار کرد: این اقدامات در راستای اجرای برنامه هفتم توسعه و حمایت از بخش خصوصی و صادرکنندگان صنایع دستی دنبال میشود. اطلاعرسانی درباره اعزام هیئتهای تجاری پس از هماهنگی با سفارتخانهها انجام خواهد شد.
انتهای پیام/
نظر شما